Teaching and assessment devices in the virtual and face-to-face class: Flipped classroom and game-based assessment

Authors

  • María Florencia Becerra Universidad Nacional de Entre Ríos
  • Danisa Siomara Bastida Universidad Nacional de Entre Ríos
  • Carolina Chirino Universidad Nacional de Entre Ríos
  • Valerie France Gänswein Universidad Nacional de Entre Ríos
  • Alcides Juan Diego Caballero Universidad Nacional de Entre Ríos
  • Carolina Clerici Universidad Nacional de Entre Ríos

DOI:

https://doi.org/10.33255/3572/1997

Keywords:

flipped classroom, game-based assessment, self-assessment questionnaires, interactive apps, virtuality

Abstract

This study is part of a multi-year educational research project. This stage of the research was exploratory-descriptive pre-experimental, using a single measurement and participant observation, semi-structured surveys, and Likert scale rating. Flipped classroom and game-based assessment were proposed as teaching and assessment devices for Technical English disciplinary content for university students. This intervention was carried out for two years in a virtual format during the pandemic and one year in a face-to-face setting with the return to classrooms, using a flipped classroom approach and gamified self-assessment questionnaires. Six theoretical videos were designed, which were watched prior to each class, followed by a multiple-choice questionnaire during the synchronous session. The questionnaires were created using the platforms Educaplay, Kahoot, and Quizizz. At the end of the experience, empirical information was collected regarding the platforms and the teaching and assessment devices.

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Author Biographies

María Florencia Becerra, Universidad Nacional de Entre Ríos

Licenciada en Lengua Inglesa. Profesora de Inglés. Jefa de Trabajos Prácticos de la Cátedra de Inglés Técnico de la Facultad de Bromatología, Universidad Nacional de Entre Ríos.

Danisa Siomara Bastida, Universidad Nacional de Entre Ríos

Profesora de Inglés. Auxiliar Docente de la Cátedra de Inglés Técnico de la Facultad de Bromatología, Universidad Nacional de Entre Ríos.

Carolina Chirino, Universidad Nacional de Entre Ríos

Profesora de Inglés. Auxiliar Docente de la Cátedra de Inglés Técnico de la Facultad de Bromatología, Universidad Nacional de Entre Ríos.

Valerie France Gänswein, Universidad Nacional de Entre Ríos

Licenciada en Lengua y Literatura Extranjera. Auxiliar Docente de la Cátedra de Inglés Técnico de la Facultad de Bromatología, Universidad Nacional de Entre Ríos.

Alcides Juan Diego Caballero, Universidad Nacional de Entre Ríos

Licenciado en Nutrición. Miembro del equipo de Inglés Técnico. Facultad de Bromatología, Universidad Nacional de Entre Ríos.

Carolina Clerici, Universidad Nacional de Entre Ríos

Magíster en Procesos Educativos mediados por Tecnologías por la Universidad Nacional de Córdoba, Argentina. Diplomada Superior y Especialista en Ciencias Sociales, mención Lectura, Escritura y Educación por la FLACSO. Licenciada en Educación por la Universidad Nacional de Quilmes y Profesora de Enseñanza Superior en Educación por la Universidad de Concepción del Uruguay. Especialista en Educación y TIC, Profesora de Inglés y Portugués. Profesora de Enseñanza Superior en Inglés. Docente de la Cátedra Metodología de la Investigación e Inglés Técnico en la Facultad de Bromatología, Universidad Nacional de Entre Ríos.

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Published

2025-01-02

How to Cite

Becerra, M. F., Bastida, D. S., Chirino, C., Gänswein, V. F., Caballero, A. J. D., & Clerici, C. (2025). Teaching and assessment devices in the virtual and face-to-face class: Flipped classroom and game-based assessment. Ciencia, Docencia Y Tecnología, 36(73 (ene-abr). https://doi.org/10.33255/3572/1997

Issue

Section

Research

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