An university experience about e-learning in covid-19 times: wishes, expectations and what is lost

Main Article Content

Gretel Schneider

Abstract

From a university classroom situation, which we bring to the analysis as an ethnographic fact, we will address a problematization of the ways in which we are learning and teaching in university teaching in the context of Aislamiento Social Preventivo y Obligatorio (ASPO) and Distanciamiento Social Preventivo y Obligatorio (DiSPO). From the experience of a student in relation to distance education and that -being part of the collective experience (or of some groups) in educational spaces- we will delve into discussions about mediations, the place of desires, expectations and other projections of students, as well as the scope of the issue in terms of the right to education.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Article Details

How to Cite
Schneider, G. (2021). An university experience about e-learning in covid-19 times: wishes, expectations and what is lost. El Cardo, (17), 96–104. https://doi.org/10.33255/18511562/1012
Section
Temática: La Educación Superior y los retos pedagógicos

References

ACHILLI, E. (2013). Investigación socioantropológica en educación. Para pensar la noción de contexto. En: Elichiry, N.(comp.). Historia y vida cotidiana en educación. Manantial: Buenos Aires.

ALVES, N. y NUNES CALDAS, A. (2018). Pedagogía con las emociones y los sentimientos. En: Kaplan, C. (Ed.) Emociones, sentimientos y afectos. Miño y Dávila: Buenos Aires.

DEWEY, J. (1878). Democracia y Educación. Losada: Buenos Aires.

HUERGO, J. (2004). Hacia una genealogía de la Comunicación/ Educación. Rastreo de algunos anclajes político –culturales. Facultad de Periodismo y Comunicación Social de la Universidad Nacional de La Plata: La Plata.

MARTÍN BARBERO, J. (1991). De los medios a las mediaciones. G. Gili: Ciudad Nezahualcoyotl.

----------(2019). Comunicación en Jesús Martín-Barbero: incursión a tres obras fundantes. En: Rincón, O. (Ed.) Un nuevo mapa para investigar la mutación cultural. CIESPAL: Quito.

PERLO, C. (2019). Abordaje indisciplinario de la educación, revalorización de su naturaleza instintiva-salvaje. En: Perlo, C. y Costa, L. Saber estar en las organizaciones. La Hendija: Paraná.

PINEAU, P. [En línea] (2008). La educación como derecho. [Consulta: el 2 de junio de 2020]. Disponible en: http://blogs.unlp.edu.ar/pec/files/2015/04/Pineau-laeducacioncomoderecho.pdf

WILLIAMS, R. (2008). Marxismo y literatura. Las cuarenta: Buenos Aires.