Informational Literacy. A Facebook task to explore virtual museums

Authors

  • Maria Fernanda Melgar Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas Universidad Nacional de Río Cuarto http://orcid.org/0000-0003-4331-0319
  • Analía Claudia Chiecher Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Universidad Nacional de Río Cuarto.
  • Romina Cecilia Elisondo Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Universidad Nacional de Río Cuarto.
  • Danilo Silvio Donolo Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Universidad Nacional de Río Cuarto.

Keywords:

informational literacy, social networks, virtual museums

Abstract

Informational Literacy involves, among other things, the development of skills to learn and develop in virtual environments. The University plays a key role in the formation of professionals, including selection, ethical use, production and understanding of information technology in different formats. The article presents a learning task given to college students. This task was solving in groups (in facebook context) and required exploring virtual museums. To assess the perceptions of students about the task a questionnaire was administered at the end of the experience. Students stressed that the task allowed them to learn about technology and management skills related to teamwork. The importance of promoting from college this type of learning experiences in virtual contexts was also highlighted.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Maria Fernanda Melgar, Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas Universidad Nacional de Río Cuarto

Becaria Posdoctoral de CONICET. 

Profesora Ayudante de Primera con dedicaciòn simple en la UNRC. 

Analía Claudia Chiecher, Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Universidad Nacional de Río Cuarto.

Investigadora Adjunta de CONICET. 

Profesora. Ayudante de Primera con dedicaciòn semiexclusiva en la UNRC. 

 

Romina Cecilia Elisondo, Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Universidad Nacional de Río Cuarto.

Investigadora Asistente de CONICET.

Profesora Adjunta con dedicación semiexclusiva en la UNRC. 

Danilo Silvio Donolo, Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Universidad Nacional de Río Cuarto.

Investigador Principal de CONICET.
Profesor consulto de la UNRC.

Downloads

Published

2016-09-23

How to Cite

Melgar, M. F., Chiecher, A. C., Elisondo, R. C., & Donolo, D. S. (2016). Informational Literacy. A Facebook task to explore virtual museums. Ciencia, Docencia Y Tecnología, 28(54). Retrieved from https://pcient.uner.edu.ar/index.php/cdyt/article/view/200

Issue

Section

Humanities and Social Sciences - Communication

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.