Teacher’s attitudes about Universal Child Stipend. Comparative study (2010-2013)
PDF ()

Keywords

Teacher´s attitudes – teacher´s opinions – Publics politics – Asignación Universal por Hijo

How to Cite

Corvalán, F. (2016). Teacher’s attitudes about Universal Child Stipend. Comparative study (2010-2013). Ciencia, Docencia Y Tecnología, 27(52). Retrieved from https://pcient.uner.edu.ar/index.php/cdyt/article/view/138

Abstract

This research refers to the attitudes of teachers of formal education about the Asignación Universal por Hijo (AUH). It describes, through 689 questionnaires and its analysis, the explicit position that has a group of teachers about  a national public policy. The study compares the responses obtained in two years: 2010 and 2013 in  Santa Fe´s and Buenos Aires´s province. In the results can be found differents percentages related to knowledge of the policy, its acceptance, relationship between educational quality and other dimensions such as birth, stipulations on the use of the AUH, among others. The discussion opens the reflection on how the policies are built, the ways of transmition and how the different actors assume responsibilities.

PDF ()

References

Achili, Elena. (2005) Investigar en Antropología Social. Los desafíos de transmitir un oficio, Laborde Editor, Rosario.

Allport, G. W. 1935. Attitudes. En Handbook of social psychology. Editado por C. Murchison, 798–844. Worcester, MA: Clark Univ. Press.

ANSES, (2014). http://www.anses.gob.ar/destacados/asignacion-universal-por-hijo-1. Visitada 12/02/2014.

Bruner, J. (1990) Actos de significado. Más allá de la revolución cognitiva. Madrid. Ed. Alianza.

Bruner, J (1997). Educación puerta de la cultura. Madrid. Ed. Visor.

Castorina, J. (2008). Representaciones Sociales. Problemas teóricos y conocimiento infantiles”. Castorina, José. A. (compilador). Editorial Gedisa, S. A. Barcelona.

Graumann, C. (1988) Introducción a una historia de la Psicología Social. En Hewstone, M.; Stroebe, W. Introducción a la Psicología Social. Ariel. Barcelona. España.

González Rey, Fernando Luis (2000) Investigación Cualitativa en Psicología. Rumbos y desafíos. Thomson Editores, México.

Marradi, A. y otros (2007) Metodología de las Ciencias Sociales. Emece Editorial.

Rokeach, M. (1968) A theory of Organization and Change within Value-Attitudes systems. Journal Sociology Issues, 24, 13-33.

Skinner, B. F. (1974) Introducción. Las causas del comportamiento. En: Sobre el conductismo. Planeta. Madrid. España.

Temporetti, F. (2009) ¿Teorías del Aprendizaje? Seminario sobre Teorías del Aprendizaje. Maestrías en Didácticas Específicas y Docencia Universitaria. Facultad de Humanidades y Ciencias. UNL.

Vigotski, Lev S. (1931) El problema y el método de investigación. Pensamiento y Lenguaje (Primera Parte1). En: Obras Escogidas Tomo II. Visor 1991. Madrid. España.

Zanna, M. y Rempel, J. (1988). Attitudes: A new look at an old concept. En D. Bar-Tal y A. Kruglaski (Eds): The social psychology of knowledge (pp. 315-334). Cambridge (England): Cambridge University Press.

The authors retain the copyright and grant the journal the right to be the first publication of the work, as well as licensing it under a Creative Commons Attribution License  that allows others to share the work with an acknowledgment of the authorship of the work and publication initial in this magazine. All content is published under the Creative Commons 4.0 international license: Attribution-Non-Commercial-Share Alike.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...