In and out of the way:

Scrambled ideas for thinking about schools and teacher training institutions

Authors

  • Verónica Rusler Universidad de Buenos Aires, Argentina

DOI:

https://doi.org/10.33255/2591/1341

Keywords:

Teacher education, Knowledge construction , Knowledges, formative trajectories

Abstract

This book, as the title announces, shows us a possible path that is travelled by teachers - Julia Bassó, Horacio Cárdenas, Mercedes Etchemendy, Silvina Iturrioz, Marta Marucco, María Fernanda Pellegrino, Micaela Pino, Gabriela Saslavsky, Sofía Spina and Paola Tarasow - along paths where we find known places, others unknown and also some that are visited again for the first time.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Verónica Rusler, Universidad de Buenos Aires, Argentina

Magister en Ciencias Sociales con Orientación en Educación (FLACSO). Licenciada en Ciencias de la Educación, Facultad de Filosofía y Letras, Universidad de Buenos Aires. Docente extensionista, miembro del Programa de Orientación y Coordinadora del Programa de Discapacidad y Accesibilidad (FFyL- SEUBE- UBA)y Actual coordinadora del Programa Discapacidad y Universidad (SEUBE- UBA). Docente de la Materia Educación y discapacidades (Ciencias de la Educación, FFyL- UBA) y del Seminario Educación Inclusiva y Organización Institucional (LEE- EH- UNSAM). En el Nivel Superior de formación del profesorado, docente del Normal 7, el Normal 6 y el ISP Lenguas Vivas Juan Ramón Fernández en trayectos y espacios curriculares sobre educación inclusiva.  

 

Published

2022-06-30

How to Cite

Rusler, V. (2022). In and out of the way:: Scrambled ideas for thinking about schools and teacher training institutions. Educación Y Vínculos. Journal of Interdisciplinary Studies in Education, 116–120. https://doi.org/10.33255/2591/1341

Issue

Section

Reseñas. La biblioteca de Educación y Vínculos