Senses and scenarios of tutoring in intersterian high school from the voices of psychologists

Authors

  • Marina Chaves Universidad Nacional de Entre Ríos - Universidad Autónoma de Entre Ríos, Argentina

Keywords:

High School, listen, Tutors, mental health, subjectivity

Abstract

In the framework of the research project PID UNER 3173 Pedagogical Interventions and Mental Health in Secondary Education: Interdiscipline and Group Process, we construct this writing in which we reflect on the meanings that psychologist tutors give to the role of tutoring in Entre Ríos secondary school. At first, we present general characteristics of the research. Later, we reconstruct the configuration of the tutorial function in the Entre Ríos normative framework. Finally, we analyze the focus group carried out with psychologists who work in secondary schools and we try to understand the tension of listening / speaking as an accompaniment action.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Marina Chaves, Universidad Nacional de Entre Ríos - Universidad Autónoma de Entre Ríos, Argentina

Profesora en Ciencias de la Educación. Doctoranda en Ciencias Sociales (UNER). Docente de la Escuela Secundaria Nº 57 Dr. Mariano Moreno de la ciudad de Paraná. Profesora de la cátedra Psicología Educacional ii de los profesorados de Educación Primaria y de Nivel Inicial y del Seminario de la Práctica Docente en Psicología ii en el profesorado en Psicología de la Facultad Humanidades, Artes y Ciencias Sociales de la Universidad Autónoma de Entre Ríos (FHAyCS-UADER). Profesora de la cátedra Problemas Psicológicos en Educación y del Espacio de Reflexividad Pedagógica Entre Disciplinas ii en las carreras de profesorado y licenciatura en Ciencias de la Educación en la FCEdu-UNER.

Published

2021-06-29 — Updated on 2021-07-04

How to Cite

Chaves, M. (2021). Senses and scenarios of tutoring in intersterian high school from the voices of psychologists. Educación Y Vínculos. Journal of Interdisciplinary Studies in Education, (7), 54–71. Retrieved from https://pcient.uner.edu.ar/index.php/EyV/article/view/1049

Issue

Section

Dossier