Business valuation methods
Keywords:
Facultad de Trabajo Social, Historia, Docencia, Investigación, Extensión universitariaAbstract
The valuation of a company is a model to calculate a range of values among which is the price of the company. We can also define it as an instrument for evaluating the company's results.
Business valuation is an exercise that requires dedication, technical knowledge and common sense. There is no specific methodology or method that allows us to know exactly how much a company is worth. Therefore, it is advisable to use several methods of valuation of companies and establish price ranges between which to fix said valuation.
The most important thing in the valuation of companies is usually the future of the company. Therefore, future profits and cash flows usually have a very important weight when setting a value for a certain company.
Valuing a company is obtaining the value that we understand that a company has.
Downloads
References
De Riso, S.; Jacquet, M. (Comps.) (2016). Formación en Salud Mental. Una experiencia de maestría en la Universidad Pública. EDUNER.
Lera, C. (Dir.). (2018). Identidad profesional de Trabajo Social. Principales rasgos de su configuración en distintos actores del campo profesional. Informe de investigación. Directora: Carmen Lera, Co-directora: María del Carmen Ludi. Integrantes: Susana Bugdhal, Ivon Frank, Yamina Joannnas, María Florencia Serra. Estudiante becaria: Luciana Angeramo. FTS-UNER
Rinesi, E. (2020). Universidad y Democracia. Contribuciones de: Giller, D.; Dércoli, J.; Lucardi, A. 1.a ed. Libro digital, PDF. Red CLACSO de Posgrados. CLACSO.
Published
Versions
- 2024-02-29 (2)
- 2023-12-17 (1)
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
- Los autores conservan los derechos de autor y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que licenciado bajo una Creative Commons Attribution License que permite a otros compartir el trabajo con un reconocimiento de la autoría del trabajo y la publicación inicial en esta revista.
- Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
- Se permite y se anima a los autores a difundir sus trabajos electrónicamente (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede dar lugar a intercambios productivos, así como a una citación más temprana y mayor de los trabajos publicados (Véase The Effect of Open Access) (en inglés).